Nyhetsbrev

Nyhetsbrev februari 2021

Det är långt mellan nyhetsbreven men här kommer en liten uppdatering gällande klubbens verksamhet. Årsmötet är avklarat och styrelsen för 2021 består av:

Ordförande: Johan Magnusson
Kassör: Marie-Louise Edman
Sekreterare: Malin Gröndahl
Ledamot: Roger Strandqvist
Ledamot: Viktoria Gaspar
Suppleanter: Sanna Ståhl, Anders Krondahl och Joakim Harleflo

Sektionerna

  • Öppethållare (ansvarig: Malin Gröndahl)

Kassan har varit stängd sedan mitten av höstterminen men vi planerar att öppna för allmänheten fr o m v 10. Öppettiderna utökas till tisdagar kl 17-20 och Torsdagar kl 18-21, tidsbokning kommer att gälla ÄVEN för personer med terminskort. Vi hoppas att alla som vill klättra dessa tider hjälps åt och att vi kan få det att fungera med tanke på våra fortsatta restriktioner.

  • Instruktörerna (ansvarig: Johan Magnusson)

Pga covid-19 har det varit uppehåll i kursverksamheten. Förhoppningsvis kan även denna komma igång lite längre fram i vår.
Klubben önskar fler inomhusinstruktörer. Vill du prova om det är något för dig? Anmäl ditt intresse att gå med som hjälpinstruktör på kommande kurser. Maila: kurser@helsingborgsk2.se

  • Väggsektionen (ansvarig: Niklas Schultz)

Väggsektionen har varit fortsatt aktiva med att bygga leder. Längre fram i år kommer klubben behöva en hel del frivillig arbetskraft för att fräscha upp våra väggar och även tvätt grepp. Kan du tänka dig att bidra? Ta kontakt med väggansvarig Niklas Schultz. Maila info@helsingborgsk2.se

  • Webbsektionen (ansvarig: André Ek)

Fortsätt följa oss på våra sociala kanaler. Helsingborgs klätterklubb K2 på Facebook och helsingborgsklatterklubb på Instagram.
Det går fortsatt bra att lämna synpunkter eller information/material som man önska få publicerat via hemsida@helsingborgsk2.se.

  • Städsektionen (ansvarig: Henrik Glifberg)

Städsektionen är fr o m denna termin utökad vilket ger oss regelbunden städning även under sommarperioden 🙂

  • Barn- och ungdom (ansvarig: Roger Strandqvist)

Barn- och ungdomsklättringen har kommit igång för terminen. Vi önskar fortsatt fler barn- och ungdomstränare till kommande terminer, för efterfrågan på klätterträning är stor. Är du intresserad så maila ungdom@helsingborgsk2.se.
Klubben betalar för tränarutbildning efter överenskommelse.

  • Evenemang (ansvarig: Maria Schultz)

Även prova på- verksamheten har legat nere pga covid-19. Vi planerar att även få igång den så smått under våren. Har du frågor eller önskemål om bokningar eller intresse av att hålla i arrangemang, kontakta Maria på bokning@helsingborgsk2.se.

  • Lokalutveckling (ansvarig: Niklas Andersson)

Arbetet med att hitta en ny lokal fortsätter. Styrelsen har inrättat en projektgrupp som aktivt arbetar med detta. Vill du engagera dig i detta eller har tips eller kontakter som kan vara värdefulla inom detta område får du gärna kontakta ansvarig via info@helsingborgsk2.se.

Övrigt

Vi vill fortsätta påminna om att vi är en ideell förening som drivs och utvecklas av våra medlemmars gemensamma krafter. Vi tackar alla som bidragit till verksamheten under föregående år.

I budgeten för 2021 finns avsatt pengar till en klubbresa senare i år. Är det någon/några som vill ta på sig att planera denna i samråd med styrelsen så hör av er till sekreterare@helsingborgsk2.se.

Ni kan alltid följa styrelsens arbete via protokollen som publiceras på hemsidan under fliken ”Om oss” – ”Protokoll och dokument”. Du skapar enkelt ett eget inlogg för åtkomst.

/ Styrelsen

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?